kolmapäev, 22. november 2017

Teooriaeksamid said tehtud

Olen pühendanud end viimased kuud teooriaeksamitele. Täna said kõik vajalikud tehtud. Lühike ülevaade kõigist eksamitest.

  • Raadiosidetehnika ja fraseoloogia. Need eksamid tegin ära juba ammusel ajal, kui õppisin esimest korda Eesti Esimeses Aeronautikaklubis. 28.06.2010 tehtud eksam möödus ladusalt (kirjutasin sellest mõne sõnaga ka siin) ning õnneks on see eksam selline, mis ei aegu (erinevalt kõigist teistest).
  • Lennundusõigus. Selle eksami tegin ära jaanuaris (11.01.2017), olles jõudnud NAA lennukoolis õpingutega poole peale. Sain siis koolist soovituse minna lennuametisse eksameid tegema. Eksam sai tehtud esimese korraga, kuigi õppides ei olnud ma üldsegi kindel, et selle läbi saan, sest juriidika ei ole minu tugevaim külg.
  • Meteoroloogia. Selle eksami võtsin ette oktoobris (26.10.2017), olles saanud Ridalis kõik joonde ning kontroll-lennu tehtud. Eksam oli keeruline, enim kartsin METARite, VOLMETite jms lugemist. Aga sain esimese korraga tehtud.
  • Aerodünaamika alused. Selle eksami võtsin esimest korda samuti ette jaanuaris (11.01.2017) ning sain edukalt tehtud. Siis aga selgus, et ma olen arvel nii mootor- kui ka purilennuõpilasena (üks NAA-s, teine Ridalis) ning mulle tegemiseks antud küsimused puudutasid mootorlendu (PPL). Kuna minu eesmärk oli ikkagi taotleda purilennulitsentsi (SPL), siis tuli mul eksam uuesti teha. Tegin selle ära 09.11.2017 (samuti esimese korraga).
  • Navigeerimine. Esimest korda võtsin eksami ette koos meteoroloogia eksamiga 26.10.2017. Tol korral kukkusin aga eksami läbi. Ise hindan, et põhjuseks oli eksamitöös Oxfordi õpikutest erinevate lühendite lühendite ja notatsiooni kasutamine (nt deviatsiooni ja variatsiooni juures E/W asemel +/- kasutamine). Vähemalt ei saanud ma mitmes ülesandes aru, mida on mõeldud. Hiljem sain teada, et eksamiruumis on olemas ka lühendeid selgitav leht, mida oleksin võinud kasutada. Teisel katsel 09.11.2017 sain aga selle eksami ka tehtud.
  • Inimvõimed. Ka selle eksami kukkusin esimesel korral 26.10.2017 läbi. Põhjuseks eksamitöös olnud teemad ja küsimused, mida Oxfordi õpik üldse ei käsitlenud. Näiteks arusaam, mida SHELL mudeli tähed tähendavad (täpsemalt, mida tähendas S täht). Võtsin seejärel ette Sloveenlaste poolt avalikult saadaolevad eksamiküsimused ning tegin 09.11.2017 eksami ära.
  • Üldteadmised õhusõidukitest. Eksami raskuskese oli "aurukellade" tööpõhimõtte mõistmine igast asendist. Ma ei saanud seal küll päris 100%, kuid teemad puudutasid rohkem purilendu ning oli küsimusi, mida Oxfordi PPL õpik lahti ei seletanud. Tegin esimese korraga 22.11.2017 ära.
  • Lennu suutlikkusnäitajad ja planeerimine. Peamiselt massi ja tasakaalu ülesanded. Samuti olid seal ka marsruutlennu küsimused. Üks huvitav küsimus puudutas otsustamist, kas teatav konkreetne lennurada sobib varulennuväljaks. Huvitavaks tegid selle vastusevariandid: "jah", "ei", "võib-olla" ja "ei tea". Kuna raja pikkusest jäi pisut puudu, siis kahtlesin, kas sobib. Samas oli 10 kt vastutuult, mistõttu jõudsin otsuseni, et vastutuul lühendab pisut maandumisteekonda, mistõttu oleks rada häda korral ikkagi kasutatav. Paningi "võib-olla" aga ma ei tea, kas see oli õige või mitte. Tegin esimese korraga 22.11.2017 ära.
  • Käitamisprotseduurid. Üpris lihtne eksam. Puudutas natuke puksiirlendu, maandumist jms. Tegin ära 22.11.2017 esimese korraga.
Nüüd on mul vaja litsentsi saamiseks:
  • esitada Lennuametile mõni koolilõputunnistus, et saada eesti keele pädevuse kohta tõend,
  • teha Lennuakadeemias ICAO inglise keele test, mis võimaldaks ka ingliskeelse pädevuse litsentsile märkida (võimalus see ära teha on mul 30. novembril kell 14:00 Tartus).
  • esitada Lennuametile originaal raadiosidetehnika ja fraseoloogia eksami tunnistusest.
  • tasuda riigilõiv 40 eurot.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar