esmaspäev, 10. jaanuar 2011

Blanik ärkab ellu?

Talv on vaikne aeg kõigile purilendajatele, mil lennukid vaikselt angaarinurkades tiivutult elu üle järele mõtlevad. Linnud, mis muidu lennuvälja pesapaikadel puhkavad, kärbitakse talveks lennuvõimetuteks ja pannakse angaari lumevarju. Tiivad nende kõrvale.

See talv on olnud aga rahulikum, kui tavaliselt, kuna pole teada, kas need õppelinnud, millega uusi purilendajaid välja õpetatakse, üldse kunagi veel õhku tõusevad. Eelmise aasta 12.juunil juhtus Austrias traagiline õnnetus lennukiga Blanik L13 (pildid sellest samast lennukist enne õnnetust), kus lennukil murdus parem tiib õhus küljest. Netisait aviation-safety.net võtab õnnetuse kokku nii: Aviation-Crashed after aerobatic-training in Glainach. The student-pilot (63) and the flight instructor (39) died


Õnnetuse hetkel oli lennuk juba lähenemas lennuväljale, mistõttu ei saa tehtud aerobaatilisi harjutusi otseseks õnnetuse põhjuseks pidada. Arvatakse, et õnnetus oli põhjustatud tiivatalade metalli väsimisest, kuna seda tüüpi lennukid pärinevad kõik 1960. aastatest. Selle tulemusena otsustas EASA peatada kõik Blanik L13 lennud, kuni pole tagatud sarnaste õnnetuste kordumine. Mõned päevad tagasi, 6.jaanuaril, avaldati infokübe, et lahenduse leidmine probleemile käib ja uut ametlikku infot võib oodata veebruaris. 

See on positiivne uudis ja pani mu adrenaliini vaikselt liikuma, ootan juba suve, et saaks linnud jälle kokku panna ja oma lennuoskuse omandamist jätkata.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar