esmaspäev, 13. juuli 2015

Nädal aega järjest Ridalis

Suvi on jõudnud haripunkti ning mul on tehtud 32 lendu kogukestusega 7 tundi ja 6 minutit. Olen teinud esimesed lennud alates õhkutõusust kuni maandumiseni, mille käigus pole instruktor pidanud kordagi "kätt juhisele" panema. Mul on selle kõige üle väga hea meel. Väidetavalt kulub keskmisel purilennuõpilasel 12 lennutundi enne, kui ta on valmis tegema oma esimese soololennu. Tähtis on siinkohal mitte järge kaotada ega järgnevate lendudega liiga pikka vahet sisse jätta. Olen sel puhul Ridalis kohal olnud pikki päevi järjest.

Esimese puhkusepäeva hommikul (1.07) istusin ma rongile ja sõitsin Tartusse, et võtta rongijaama jäetud auto ning sõita Ridalisse edasi. Olen kasutanud seda taktikat, et kui viibin Tallinnas vaid lühikest aega ja plaanidesse see sobitub, siis jätan auto Tartu rongijaama ning sõidan pealinna rongiga. Seda eesmärgil, et saaksin selle 2-tunnise aja tegeleda oma asjadega ega peaks tegelema auto juhtimisega. Tagasi Ridalisse tulles saab taas mugavalt alustada sõitu rongiga ning jätkata siis autoga, põigates vajadusel läbi ka mõnest poest. Kohe on algamas 14. juuli ning loodan teha veel mõned lennud enne, kui taas pealinna liigun. Nädal aega on möödunud siin väga mitmekesiselt, kuid samas on saanud suur osa ajast lihtsalt oma lennuvõimalust oodata. Viimased 3 päeva on minuga olnud ka Kerli, kes on mulle toredaks kaaslaseks olnud siin vihmaste ilmade käes oodates.
Termikalend ja kõrguse kogumine 45-kraadiste pööretega. Instruktoriks Alari.

Lummav Põlvamaa. Pilt: Alari.

30-kraadist viraažide (pöörete) harjutamine. Kiirus 90 km/h. Pilt: Alari.

Tüüpiline termikalend - enamuse ajast käib kõrguse kogumine tõusvate õhuvoolude abil.
 Pikkadest kohaloldud päevadest hoolimata ei ole ma iga päev lennata saanud. Peamine takistus on olnud kehv ilm - liiga tugev külgtuul (>5 m/s), mis ei ole algajale purilendurile sobiv, või vihmasadu. Teised esinenud põhjused on olnud instruktori puudumine lennuväljal, puksiirlennuki piloodi puudumine lennuväljal või sleppija puudumine. Suvepuhkuste ajal võib selliseid olukordi ette tulla küll.
Suure osa ajast juuli esimeses pooles on tulnud aga sellise (vihmase) vaatepildiga leppida.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar